Ωφελιμεσ και φυτικεσ

Κατηγορία:
Ημερομηνία δημοσίευσης:
1/10/2010

Πώς θα με βοηθήσουν οι φυτικές ίνες;
Κώστας Ν., με e-mail

Ενα διατροφικό σχήμα πλούσιο σε φυτικές ίνες αποτελεί μία από τις σύγχρονες διατροφικές συστάσεις. «Η διατροφή που περιλαμβάνει αρκετές φυτικές ίνες συμβάλλει στη μείωση του βάρους, στην καλύτερη ρύθμιση του σακχαρώδους διαβήτη, στην ελάττωση των τιμών της χοληστερόλης και των τριγλυκεριδίων και φυσικά στην καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας» σου λέει η Aναστασία Κόκκαλη, κλινική διαιτολόγος-διατροφολόγος. Οι νέες συστάσεις  είναι 25 γρ. ίνες ημερησίως. Τροφές πλούσιες σε ίνες είναι τα όσπρια, τα σιτηρά, τα πιτυρούχα δημητριακά, τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Οι μη διαλυτές ίνες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία και διαβήτη, αλλά μειώνουν και τη βιοδιαθεσιμότητα κάποιων μεταλλικών στοιχείων(π.χ. Fe, Zn). Οι τροφές που περιέχουν τέτοιες ίνες είναι το πίτουρο, τα ανεπεξέργαστα δημητριακά, τα λαχανικά και οι φλούδες φρούτων. Οι διαλυτές ίνες μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο για παχυσαρκία δημιουργώντας έντονο αίσθημα κορεσμού, ενώ ελαττώνουν την απορρόφηση των υδατανθράκων και των λιπαρών οξέων. Επίσης, έχουν και πρεβιοτική δράση. Διαλυτές ίνες έχουν η βρώμη, οι ξηροί καρποί, η σάρκα φρούτων και τα περισσότερα λαχανικά. Αποτέλεσμα της χαμηλής πρόσληψης φυτικών ινών είναι δυσκοιλιότητα, Σύνδρομο Ευερέθιστου Εντέρου (ΣΕΕ), γενικά πεπτικά προβλήματα, αιμορροΐδες, κιρσοί, φλεβίτιδα, θρόμβωση, ραγάδες, καθυστέρηση του αισθήματος κορεσμού και παχυσαρκία.

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ





Σημείωση: Τα πεδία με * (αστερίσκο) είναι υποχρεωτικά
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ MH

ΣΧΟΛΙΑ

vivlos300.gif