Σημασια Συμπληρωματων Διατροφησ

Κατηγορία:
Ημερομηνία δημοσίευσης:
15/5/2013
Πόσο σημαντικά είναι τα συμπληρώματα διατροφής των αμινοξέων;
Θοδωρής Μ.

Τα αμινοξέα είναι δομικές μονάδες των πρωτεϊνών. Ο ανθρώπινος οργανισμός χρειάζεται να παίρνει μέσω των τροφών εννέα από αυτά, μιας και δεν μπορεί να τα συνθέσει. Αυτά θα τα βρεις στις πρωτεϊνικές τροφές, όπως το αυγό, το γάλα, το κρέας, το ψάρι και τα πουλερικά. Ο οργανισμός σου χρειάζεται τα αμινοξέα για να κατασκευάσει τις μυϊκες πρωτεΐνες. Αν δεν προσλαμβάνει τα απαραίτητα αμινοξέα διατροφικά τότε θα διασπάσει τις μυϊκές του πρωτεΐνες για να ικανοποιηθούν βασικές λειτουργίες, όπως η σύνθεση των ενζύμων. «Για τους ενήλικες η συνιστώμενη πρόσληψη πρωτεϊνών είναι 1 γρ./ κιλό σωματικού βάρους» σου λέει η Παναγιώτα Μάρκου, Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος.

«Μεγαλύτερη πρόσληψη από αυτήν ακόμη και για τους αθλητές δεν φαίνεται να έχει θετικό αποτέλεσμα. Τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν σε μορφή δισκίων, σκόνης, κάψουλων, πολλοί συνδυασμοί αμινοξέων, τα οποία διακινούνται και μέσω του διαδικτύου. Ιδιαίτερη προσοχή  απαιτείται για τη χρήση αυτών των σκευασμάτων  γιατί η υπερβολική κατανάλωση μπορεί να προκαλέσει τοξικές αντιδράσεις. Συμπτώματα όπως εύκολη κόπωση, διάρροια, έλκος και νεφρική δυσλειτουργία, μπορούν να εμφανιστούν σε περιπτώσεις αλόγιστης χρήσης». Προσοχή επίσης αν καταναλώνεις μεγάλες ποσότητες  φυσικών πρωτεϊνών και δεν πίνεις αρκετό νερό ή κάνεις χρήση αντιφλεγμονώδων ουσιών. 

ΣΤΕΙΛΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΟΥ ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΕΙΔΙΚΟ





Σημείωση: Τα πεδία με * (αστερίσκο) είναι υποχρεωτικά
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ MH

ΣΧΟΛΙΑ

vivlos300.gif