ΦΑΚΕΛΟΣ ΚΡΕΑΤΙΝΗ

Σταμάτα να έχεις ερωτηματικά γι’ αυτή την ουσία.
Κατηγορία:
Ημερομηνία δημοσίευσης:
4/11/2016

1. Περί Τίνος Πρόκειται
Οταν καταναλώνεις κρέας, το συκώτι και τα νεφρά σου λαμβάνουν μέρος των αμινοξέων του και παράγουν κρεατίνη. «Μέσω της κυκλοφορίας του αίματος, αυτή η ουσία αποθηκεύεται στους μυς, όπου και μετατρέπεται σε φωσφοκρεατίνη» αναφέρει η Kate Patton, διατροφολόγος. Η τελευταία με τη σειρά της πυροδοτεί το ενεργειακό δυναμικό των μυών και παρατείνει το χρόνο που μπορεί ο μυς να παραγάγει έργο. «Τα συμπληρώματα κρεατίνης αφορούν συνήθως τη μονοϋδρική κρεατίνη, την οποία το σώμα επίσης μετατρέπει σε φωσφοκρεατίνη» διευκρινίζει.

2. Γιατί την Εχεις Ανάγκη
Η φωσφοκρεατίνη προσφέρει τα μόρια φωσφόρου της στους μυς κι έτσι αναγεννάται η τριφωσφορική αδενοσίνη, γνωστή με τα αρχικά ATP. «Το ATP είναι το καύσιμο που χρειάζονται οι μύες κατά τη διάρκεια εκρηκτικών ασκήσεων με βάρη» αναφέρει ο Eric Rawson, καθηγητής φυσικής αγωγής. Αρκούν, όμως, 10 δευτερόλεπτα σπριντ ή ασκήσεων με βάρη για να εξαντλήσεις τα αποθέματα ΑΤP. «Κατά συνέπεια, όσο περισσότερη φωσφοκρεατίνη διαθέτουν οι μύες σου τόσο μεγαλύτερη διάρκεια μπορεί να έχει η προσπάθειά σου».

3. Πού θα τη Βρεις
Αν ακολουθείς απαιτητικό πρόγραμμα προπόνησης, στόχευσε σε λήψη 15-20 γρ. κρεατίνης ημερησίως για πέντε μέρες. Ετσι θα φορτώσεις με ενέργεια τους μυς για τη συνέχεια. Μετά ρίξε την ποσότητα στα 2-4 γρ. την ημέρα. Αυτό επιτυγχάνεται είτε μέσω κατανάλωσης τροφών πλούσιων σε πρωτεΐνη (μοσχάρι, χοιρινό και σολομός έχουν 2-3 γρ. κρεατίνη ανά 225 γρ.) είτε μέσω συμπληρωμάτων διατροφής. Η ποσότητα αυτή αρκεί για να διατηρηθούν σταθερά τα επίπεδα φωσφοκρεατίνης πριν και μετά την άσκηση. Διασφάλισε, όμως, τη λήψη της σε συνδυασμό με υδατάνθρακες, καθώς έτσι οι μύες θα κρατήσουν μεγαλύτερη ποσότητα.

Υπάρχουν Παρενέργειες;
Παρά τα όσα έχεις ακούσει κατά καιρούς, μην ψαρώνεις. Η κρεατίνη δεν βλάπτει τα νεφρά, όπως δείχνει ανάλυση ερευνών που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Amino Acids. Ωστόσο, η κατανάλωση κρεατίνης μπορεί να έχει κι άλλα οφέλη, πέρα από την αύξηση της μυϊκής μάζας: ερευνητές από τη Νότια Κορέα διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα κρεατίνης μπορούν να επιταχύνουν τη δράση αντικαταθλιπτικών όταν λαμβάνονται ταυτόχρονα. Ειδικοί εικάζουν ότι το ATP διατηρεί τα εγκεφαλικά κύτταρα υγιή. 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ MH

ΣΧΟΛΙΑ

vivlos300.gif