Πολυ Σκληρη για το Τιποτα

Ο Bill Hartman, καθηγητής φυσικής αγωγής, εξηγεί γιατί η υπερβολικά σκληρή προπόνηση μπορεί μη φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Κατηγορία:
Ημερομηνία δημοσίευσης:
19/12/2016

Η διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης είναι ακόμα ένας extreme τρόπος για να βελτιώσεις τη φυσική σου κατάσταση. Το πώς αντιδρά, όμως, ο οργανισμός σου σε αυτές τις απαιτητικές προκλήσεις μοιάζει -όσο κι αν σου φαίνεται παράξενο- με έναν τύπο που τρέχει τρομοκρατημένος να ξεφύγει από κάποιο πεινασμένο λιοντάρι. Σίγουρα έχεις ακούσει για το ένστικτο επιβίωσης, τον τρόπο δηλαδή που τα ανθρώπινα όντα αντιδρούν κάτω από στρεσογόνες καταστάσεις. Οταν συμβαίνει κάτι τέτοιο, εκκρίνεις στρεσογόνες ορμόνες, που βοηθούν να κάψεις λίπος και να χτίσεις μυς, μιας και αυξάνονται την ώρα της γυμναστικής και μειώνονται όταν χαλαρώνεις. Παράλληλα, μετριάζουν τις φλεγμονές και σε προστατεύουν από καρδιοπάθειες και διαβήτη. Υπάρχει, ωστόσο, μια παγίδα: το σώμα σου μπορεί να διαχειριστεί το στρες μόνο μια φορά - είτε προέρχεται από τη συγκεκριμένη μέθοδο γυμναστικής είτε από τη δουλειά, είτε από την κακή ποιότητα ύπνου είτε από τις άλλες προπονήσεις σου. 

Κάνοντας συνεχώς διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης επιβαρύνεις τον οργανισμό σου με ορμόνες, που παραμένουν στα ύψη σε όλη τη διάρκεια της ημέρας. Το να συνδυάζεις την παραπάνω μέθοδο με άλλους τρόπους άσκησης και με μια αγχωτική καθημερινότητα μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά επιβλαβές. Σε ένα τόσο φορτικό περιβάλλον αυξάνονται στον οργανισμό σου τα επίπεδα κορτιζόλης, της ορμόνης που με την πάροδο του χρόνου προκαλεί μείωση των μυών, διατήρηση του λίπους και μικρότερη αντίσταση απέναντι σε ασθένειες και τραυματισμούς.  

Η λύση: Εκτέλεσε μια διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης την εβδομάδα, μιας και είναι αρκετή για τους περισσότερους. Παράλληλα, είναι σημαντικό να κάνεις ό,τι μπορείς, για να αποβάλεις μια για πάντα το στρες από τη ζωή σου. 

ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΩΡΑ ΣΤΟ MH

ΣΧΟΛΙΑ

vivlos300.gif