Ποσεσ αποστασεισ πρεπει να τρεξω πριν κατεβω σε μαραθωνιο;

Η συμμετοχή σε μαραθώνιο απαιτεί κάποια προετοιμασία.
Κατηγορία:
Ημερομηνία δημοσίευσης:
23/9/2016

«Το κλειδί είναι να βρεθείς στη γραμμή της εκκίνησης ξεκούραστος» λέει ο Mark Conover, δρομέας και προπονητής μεγάλων αποστάσεων. «Κανείς δεν θέλει να φτάσει στον αγώνα και να μην μπορεί να πάρει τα πόδια του» προσθέτει. Αν είσαι αρχάριος, ξεκίνα να προπονείσαι τουλάχιστον έξι μήνες πριν από τη μεγάλη ημέρα. Στόχος είναι να κάνεις 10-12 διαδρομές, με διάρκεια μιάμιση ώρα ή και παραπάνω. Φρόντισε, όμως, να τις κάνεις ανά δύο εβδομάδες, προσθέτοντας κάθε φορά 3 χιλιόμετρα, ώσπου να φτάσεις συνολικά τα 35. «Αυτή είναι η μεγαλύτερη απόσταση που πρέπει να διανύσεις κατά τη διάρκεια της προπόνησής σου» εξηγεί ο Conover. «Πρόσεξε, όμως: σε περίπτωση που η μέρα του αγώνα απέχει μόνο 20 μέρες και δεν αισθάνεσαι μεγάλη σιγουριά, δοκίμασε να τρέξεις και τα 42 χιλιόμετρα» σε συμβουλεύει ο Jeff Galloway, ολυμπιονίκης. Απλώς, σιγουρέψου ότι θα πηγαίνεις με αργό ρυθμό. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διανύεις τουλάχιστον δύο λεπτά πιο αργά κάθε ενάμισι χιλιόμετρο σε σχέση με τον κανονικό σου ρυθμό». Ετσι, θα αποφύγεις πιθανούς τραυματισμούς και δεν θα είσαι κομμάτια την ημέρα του αγώνα.

ΣΧΟΛΙΑ