From Geek to Fit

Καιροσ να ριξεισ την κοιλια

Το καλοκαίρι πλησιάζει. Είσαι έτοιμος;
Ημερομηνία δημοσίευσης:
21/4/2011

Μπορεί να μην του φαίνεται αλλά μπήκε η Άνοιξη. Και αυτό σημαίνει ένα πράγμα. Το καλοκαίρι αρχίζει σιγά σιγά να σκάει μύτη. Αν φρόντισες τη διατροφή σου και μέσα στο χειμώνα, τότε θα είσαι έτοιμος ή έστω σχεδόν έτοιμος για τις παραλίες. Αλλά τι γίνεται αν δεν το έκανες;

Το παθαίνουμε όλοι. Το χειμώνα φοράμε βαριά και χοντρά ρούχα και δε βλέπουμε το λόγο να φτιάξεις 6 pack από το Δεκέμβριο. Καιρός όμως για τα κεφάλια μέσα και να το ρίξεις στη δίαιτα. Ναι, δίαιτα. Ίσως η πιο μισητή λέξη σε οποιοδήποτε λεξιλόγιο. Κι όμως, αυτό χρειάζεται. Για να φανούν οι κοιλιακοί σου και η γράμμωση των υπόλοιπων μυών σου - οι κοιλιακοί δε διαφέρουν σε τίποτα απ'αυτό - δε χρειάζεται ούτε εκατοντάδες κοιλιακούς και ροκανίσματα, ούτε ατελείωτες ώρες στο διάδρομο. Χρειάζεται απλά να τρως λιγότερες θερμίδες απ'όσο καις. Ναι, κι όμως. Είναι τόσο απλό.

Μιας και η αποθήκευση ή καύση του λίπους βασίζεται στην ενεργειακή ισορροπία του οργανισμού σου, είναι πολύ λογικό και επιστημονικά αποδεδειγμένο. Έχεις δύο επιλογές. Ή τρως λιγότερο απ'όσο καις ή συνεχίζεις να τρως όσο τρως αλλά αυξάνεις αισθητά το επίπεδο άσκησής σου. Απλά με τη δεύτερη μέθοδο υπάρχει ένα θέμα. Καθώς η άσκηση επηρεάζει τα επίπεδα της γρελίνης, μίας ορμόνης που καθορίζει την πείνα. Οπότε, και πάλι θα πρέπει να ελέγξεις τον εαυτό σου και να μη φας παραπάνω και καλύψεις το κενό που δημιούργησες.

Η καλύτερη μέθοδος που έχω βρει είναι να υπολογίσεις το BMR (Basal Metabolic Rate - Βασικός Μεταβολικός Ρυθμός) και να τρως κάτω απ'αυτό. Θεώρησε οποιαδήποτε άσκηση ως bonus. Κάν'το και θα με θυμηθείς.

Βασίλης Παϊρακταρίδης

Ο Βασίλης Παϊρακταρίδης είναι προγραμματιστής την ημέρα και fitness enthusiast το βράδυ. Περνάει την ώρα του διαβάζοντας βιβλία και έρευνες, ακούγοντας μουσική και σηκώνοντας βαριά πράγματα.

ΣΧΟΛΙΑ