From Geek to Fit

Διαιτα > Ασκηση

Ό,τι και να κάνεις, δεν το αποφεύγεις
Ημερομηνία δημοσίευσης:
19/10/2011

out-train-bad-diet.jpg

"You can't out-train a bad diet"

Έτσι είναι το ρητό και ισχύει κάθε του λέξη. Ελληνιστί, δεν μπορείς να νικήσεις την κακή διατροφή με άσκηση. Το βλέπω συνέχεια. Ο εκάστοτε τύπος ή τύπισσα κάθεται μισή και μία ώρα στο διάδρομο (χαλαρό περπάτημα, μην ξεχνιόμαστε), ιδρώνει κουβάδες, μετά κάνει 700 ροκανίσματα και μετά πάει σπίτι και χτυπάει μία οικογενειακή πίτσα γιατί "το αξίζει". Βρε, δε σφάξανε. Οι αριθμοί δε λένε ψέματα. Αν μία ώρα χαλαρής αερόβιας άσκησης καίει έστω και 300 θερμίδες, το αντιστάθμισες με ένα κομμάτι πίτσα. Καλά, για τα ροκανίσματα δε θα μιλήσω. Ελπίζω πως μέχρι τώρα ξέρετε πως δε φτιάχνονται έτσι οι κοιλιακοί σταυρόλεξο...

Το νόημα είναι πως η διατροφή σου πρέπει να συμβαδίζει με τους στόχους σου. Αν ο στόχος σου είναι να γίνει σούμο, τότε ναι, φάε του σκασμού. Αλλά αν ο στόχος σου είναι να γίνεις άγαλμα (ακίνητος, μαρμάρινος, όλα αυτά) τότε πρέπει να περιορίσεις το input σου. Σκέψου το απλά. Ας πούμε πως το input σου είναι οι θερμίδες που τρως. Φαγητά, ποτά, τα πάντα εκτός από νερό. Το output σου είναι οι θερμίδες που καις κάνοντας το οτιδήποτε. Από αναπνοή μέχρι μαραθώνιο. Οτιδήποτε κάνεις όσο ζεις καίει θερμίδες. Ακόμα και να διαβάζεις αυτό το άρθρο. Fun fact: Ο εγκέφαλος είναι το πιο ενεργοβόρο όργανο στο σώμα σου, ακολουθούμενο από την καρδιά και μετά το συκώτι και τους πνεύμονες. Οπότε, για να χάσεις λίπος πρέπει το input < output. Έχω συζητήσει και πριν για το πως θα γίνει αυτό αλλά θα δώσω κι εδώ μια μικρή επανάληψη.

  • Υπολογίζεις το Βασικό Μεταβολικό Ρυθμό σου (δοκίμασε εδώ)
     
  • Αποφασίζεις με τι ρυθμό θες να χάνεις λίπος. Προτείνω όχι παραπάνω από 1 κιλό την εβδομάδα αν δεν είσαι υπέρβαρος/η και όχι παραπάνω από μισό αν είσαι σχετικά μικροκαμωμένη γυναίκα.
     
  • Το 1 κιλό λίπος χάνεται με ένα κενό 9000 θερμίδων. Wow, ε;
     
  • Οπότε, 9000/7 = 1200 θερμίδες (ή 600 αν πας για μισό κιλό) και κάτι ψιλά την ημέρα. 
     
  • Προτείνω ένα συνδυασμό μεταξύ της μείωσης της ποσότητας του φαγητού και άσκησης.
     
  • Οπότε, αν δημιουργείς ένα κενό 500 θερμίδων την ημέρα (ίσως ένα γεύμα λιγότερο, μια φέτα ψωμί λιγότερη, ζαχαρίνη αντί για ζάχαρη στον καφέ) είναι εύκολο μετά να δημιουργήσεις το υπόλοιπο κενό των 600 θερμίδων με άσκηση.
     
  • Προτείνω συνδυασμό χαλαρής αερόβιας και έντονης προπόνησης με βάρη.

Το να χάσεις λίπος και να αλλάξεις το σώμα σου είναι απλό αλλά όχι εύκολο. Μπορείς να επιλέξεις τα αποτελέσματα ή τις δικαιολογίες. Ραντεβού κάτω από την μπάρα!
Βασίλης Παϊρακταρίδης

Ο Βασίλης Παϊρακταρίδης είναι προγραμματιστής την ημέρα και fitness enthusiast το βράδυ. Περνάει την ώρα του διαβάζοντας βιβλία και έρευνες, ακούγοντας μουσική και σηκώνοντας βαριά πράγματα.

ΣΧΟΛΙΑ