Ισλανδικο Γιαουρτι

Φήμες λένε ότι το ισλανδικό γιαούρτι ανταγωνίζεται το ελληνικό. Ποιο είναι περισσότερο θρεπτικό;
Ημερομηνία δημοσίευσης:
17/10/2016

«Από άποψη θρεπτικής αξίας, τα δύο γιαούρτια κινούνται σε παρόμοια επίπεδα» παρατηρεί η Kimberlee Burrington, διατροφολόγος. Και οι δύο τύποι παράγονται από γάλα και ζωντανές καλλιέργειες και υποβάλλονται σε διαδικασία στραγγίσματος, για να αποβληθεί ο ορός γάλακτος που αποτελείται από νερό, λακτόζη και μεταλλικά στοιχεία. Αυτό που μένει στο τέλος είναι ένα κρεμώδες προϊόν, που συνήθως περιέχει 7-10 γρ. πρωτεΐνη και μόνο 3-4 γρ. υδατάνθρακες ανά 100 γρ., δηλαδή παραπάνω από διπλάσια πρωτεΐνη και περίπου το 1/4 των σακχάρων από άλλους τύπους γιαουρτιού. Επίσης, και τα δύο περιέχουν διάφορα είδη βακτηρίων που βοηθούν το πεπτικό σύστημα, όπως το B.Lactis που βελτιώνει τις αλλεργικές εκδηλώσεις και το L.Casei που ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Σε ό,τι αφορά τη γεύση, το ισλανδικό γιαούρτι ζυμώνεται σε χαμηλότερο pH, οπότε έχει μεγαλύτερη οξύτητα και στραγγίζεται λίγο περισσότερο, οπότε είναι πιο πηχτό και στυφό. «Δεν έχεις κανέναν λόγο να μην παραμείνεις πιστός στο ελληνικό γιαούρτι, αλλά, σε κάθε περίπτωση, προτίμησέ το σκέτο και πρόσθεσε μόνος σου φρούτα» προτείνει η Burrington. Τα γιαούρτια με γεύσεις συχνά περιέχουν συντηρητικά και κρύβουν αρκετή ποσότητα ζάχαρης.

ΣΧΟΛΙΑ